Katere so vsebinske razlike med obravnavanim in SLO (vsaj za OŠ) kurikulumom (so vsebine iz informacijsko-komunikacijskih tehnologij, računalnštva, informatike interkurikularno prepletene? Je računalništvo (informatika) obvezni predmet?)
Osebno menim da je najbolj pomembno omeniti,da je razlika med slovenskim kurikulumom in kurikulumom Združenih držav Velike Britanije v tem,da se v Sloveniji daje premalo poudarka na računalništvu v šoli.
V Sloveniji učenci v OŠ spoznajo tri računalniške predmete in sicer:
- urejanje besedil(obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije),
- multimedija(bdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije)
- računalniška omrežja(skanje informacij, oceneniti kakovost informacij, temeljna programska oprema).
- računalništvo(obravnava algoritmov,osnovnih struktur),
- informacijska tehnologija(se spoznavajo s sestavo, razvojem in konfiguracijo digitalnih sistemov),
- digitalna pismenost(pa učenci pridobijo osnovno zmožnost uporabe računalnika varno in učinkovito).
Velja omeniti še razliko v obveznosti in trajanju računalniških predmetov.V Angliji se izobraževanje na področju računalništva prične že pri 5 letih in traja vse do 16 leta.V Sloveniji se otrok prvič sreča z računalništvom šele v 7.razredu OŠ v obliki izbirnega predmeta.Torej je predmet neobvezen.
Kar se tiče povezanosti računalniških predmetov z drugimi predmeti,bi omenil da se računalniški predmeti povezujejo tudi z drugimi predmeti kot so matematika,fizika,kemija ipd.Banalen primer povezovanja z matematiko je naprimer pri rekurzivnih programih,kjer mora učenec za realizacijo programa poznati osnove rekurzij(iz matematike).Velja pa podobno tudi v obratni smeri namreč tudi znanja,ki jih pridobimo pri računalništvu uporabljamo pri ostalih predmetih.V praksi se načina prepletata.
Kaj bi spremenil v našem kurikulumu?Kaj se vam zdi najbolj pomembno?
Če se ozremo okoli se lahko hitro prepričamo da je svet v hitrem razvoju tehnologije in zato sem mnenja,da je potrebno v slovenskih osnovnih šolah računalništvo bolj poudarjati .Predlagal bi,da bi otroci kot reden predmet dobili računalništvo že v 5.razredu,kjer bi zajeli osnove računalništva,potem v naslednjih razredih bi pa znanje samo še nadgrajevali.Več poudarka bi dal na programiranju zato,ker sem mnenja da je programiranje pomembno področje računalništva,saj se vsakodnevno srečujemo s situacijami, ki potrebujejo sistematičen pristop, ki pa ga razvija algoritmično razmišljanje.
Ni komentarjev:
Objavite komentar