četrtek, 4. april 2013

Primerjava kurikulumov

Tokrat je bila naša naloga da primerjamo slovenski kurikulum in kurikulum Združenih držav Velike Britanije.Osredotočili se bomo bolj na OŠ.

Katere so vsebinske razlike med obravnavanim in SLO (vsaj za OŠ) kurikulumom (so vsebine iz informacijsko-komunikacijskih tehnologij, računalnštva, informatike interkurikularno prepletene? Je računalništvo (informatika) obvezni predmet?)

Osebno menim da je najbolj pomembno omeniti,da je razlika med slovenskim kurikulumom in kurikulumom Združenih držav Velike Britanije v tem,da se v Sloveniji daje premalo poudarka na računalništvu v šoli.
V Sloveniji učenci v OŠ spoznajo tri računalniške predmete in sicer:
  • urejanje besedil(obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije),
  • multimedija(bdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije)
  • računalniška omrežja(skanje informacij, oceneniti kakovost informacij, temeljna programska oprema).
V Združenem kraljestvu pa omenjene predmete združijo v enega,ki se imenuje ICT,ki se naprej deli na tri veje.To so:
  • računalništvo(obravnava algoritmov,osnovnih struktur),
  • informacijska tehnologija(se spoznavajo s sestavo, razvojem in konfiguracijo digitalnih sistemov),
  • digitalna pismenost(pa učenci pridobijo osnovno zmožnost uporabe računalnika varno in učinkovito).
Če primerjamo snov predmetov,ugotovimo da se tematsko večinoma ujemajo.Bistvena razlika se pojavi pri računalništvu,kjer lahko opazimo da v Sloveniji otroci spoznajo manj programiranja kot pa v Združenih državah Velike Britanije.
Velja omeniti še razliko v obveznosti in trajanju računalniških predmetov.V Angliji se izobraževanje na področju računalništva prične že pri 5 letih in traja vse do 16 leta.V Sloveniji se otrok prvič sreča z računalništvom šele v 7.razredu OŠ v obliki izbirnega predmeta.Torej je predmet neobvezen.
Kar se tiče povezanosti računalniških predmetov z drugimi predmeti,bi omenil da se računalniški predmeti povezujejo tudi z drugimi predmeti kot so matematika,fizika,kemija ipd.Banalen primer povezovanja z matematiko je naprimer pri rekurzivnih programih,kjer mora učenec za realizacijo programa poznati osnove rekurzij(iz matematike).Velja pa podobno tudi v obratni smeri namreč tudi znanja,ki jih pridobimo pri računalništvu uporabljamo pri ostalih predmetih.V praksi se načina prepletata.

Kaj bi spremenil v našem kurikulumu?Kaj se vam zdi najbolj pomembno?

Če se ozremo okoli se lahko hitro prepričamo da je svet v hitrem razvoju tehnologije in zato sem mnenja,da je potrebno v slovenskih osnovnih šolah računalništvo bolj poudarjati .Predlagal bi,da bi otroci  kot reden predmet dobili računalništvo že v 5.razredu,kjer bi zajeli osnove računalništva,potem v naslednjih razredih bi pa znanje samo še nadgrajevali.Več poudarka bi dal na programiranju zato,ker sem mnenja da je programiranje pomembno področje računalništva,saj se vsakodnevno srečujemo s situacijami, ki potrebujejo sistematičen pristop, ki pa ga razvija algoritmično razmišljanje.Mogoče se kdo ne bi strinjal z menoj,češ da vse ljudi ne zanima računalništvo in da nebi imelo smisla toliko poudarjati računalništvo ampak vseeno menim,da je na svet potrebno gledati z vidika okoliščin,ki nas obkrožajo,le te pa so vse bolj povezane z računalništvom in zato bi posledično potem posameznik nekako moral zajemati vsaj neka osnovna znanja računalništva.





Ni komentarjev:

Objavite komentar