ponedeljek, 25. marec 2013

Kdo uči računalništvo? Kdo je računalnikar? Refleksija na stanje.

Glede na zadnje raziskave lahko jasno vidimo da v Sloveniji šolski sistem v smeri računalništva ne deluje ustrezno,saj sem zasledil v eni izmed raziskav da je na slovenskih šolah v letu 2011 poučevalo računalništvo 25% učiteljev,ki imajo izobrazbo iz računalništva,preostalih 75% pa iz drugih smeri.Menim,da je takšna izbirana učiteljev neustrezna,saj posledično potem takšni učitelji najverjetneje znanje ne posredujejo na ustrezen način.Pri poučevanju so zelo pomembni pedagoški prijemi poučevanja s katerimi učitelj lažje in bolj ustrezno prenaša znanje na učence.Takih prijemov se učimo na naši fakulteti in ne na fakultetah,ki so namenjene zgolj strokovnem znanju.Računalništvo je veda,ki se razvija zelo hitro in vse bolj posega v življenje posameznika zato sem mnenja,da je mogoče potrebno izvesti reforme na področju računalništva.(npr.računalništvo naj bo reden predmet v OŠ,sprememba pri zaposlitvah računalničarjev,itd.).


Za začetek si poglejmo kaj sploh po strokovni definiciji  pomeni "računalnikar".
računalnikar -strokovnjak za računalništvo: šolati računalnikarje; potrebe po računalnikarjih se večajo.
Ker smo na naši fakulteti pedagogi,si poglejmo definicijo,kjer najdemo definicijo računalničarja v podobi učitelja:



 
"Predmetni učitelj za računalništvo poučuje izbirni predmet računalništvo v devetletni osnovni šoli, in sicer od sedmega do devetega razreda. To pomeni, da pomaga učencem do znanja o tem, kaj računalniki so in kako jih uporabljamo v šoli, doma in kasneje v službi. Učitelj vodi učni proces, preverja znanje učencev in ga ocenjuje. Poučevanje v osnovni šoli je tesno povezano z vzgojo: učitelj s svojim delom (z učno snovjo, predvsem pa s svojo osebnostjo oz. z zgledom) učence vzgaja in vpliva na njihovo osebnostno rast. Učitelj računalništva sodeluje z drugimi učitelji v kolektivu (zlasti pri izdelavi projektnih nalog, katerih vsebina zaobjema tudi druge predmete), z ravnateljem, svetovalno službo (npr. s psihologom) in s starši (na govorilnih urah in roditeljskih sestankih). Učiteljeve obveznosti obsegajo še individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in učno šibkejšimi učenci, pripravo učencev na predstavitve (npr. festival Timko) in razna tekmovanja iz računalništva. Učitelj računalništva na začetku leta izdela svojo letno pripravo na pouk, za vsako uro sproti pa doma piše priprave tudi med šolskim letom. Poleg stalnega strokovnega izobraževanja na seminarjih in v študijskih skupinah v ta poklic običajno sodi tudi vloga razrednika: učitelju je dodeljena posebna skrb za določen razred učencev, pri čemer je potrebno aktivno sodelovanje s starši teh otrok."
vir

Moje mnenje:V tem delu bom strnil ugotovitve.Dejstvo je da se v Sloveniji daje premalo poudarka na računalništvu.To sklepam že is tega,da je predmet računalništvo izbirni predmet v OŠ.V najnovejših predlogih v šolstvu sem opazil,da je eden izmed resnejših predlogov prav vpeljava predmeta računalništva med obvezene predmete v osnovni šoli.
Če bo predlog sprejet,bo to velik plus za računalničarje nasploh,saj bo avtomatično več delovnih mest in s tem se bo nivo poučevanja računalništva v Sloveniji znatno dvignil,saj se bodo verjetno kriteriji bolj zaostrili.Osebno bi izvedel reformo na področju kadra za poučevanja računalništva.






Ni komentarjev:

Objavite komentar